Facket direkt facketdirekt.nu

LO söker en ledningsassistent

Organisationsfrågor Vi söker en ledningsassistent som kommer vara administrativt stöd till LOs ordförande och vice ordförande. Ansök senast 22 maj 2018.

Den aktuella tjänsten är placerad på enheten för personal, ekonomi och service som består av 20 medarbetare. Vi söker en assistent med erfarenhet av självständigt administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift. Som ledningsassisten ska du vara ansvarskännande, initiativrik, serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga.

• Du kommer att skriva cirkulär, ansvara för schema och förfrågningar samt ansvara för rese- och mötesplanering. Omfattande kontakter såväl inom som utom kansliet förkommer.
  • Du kommer att vara behjälplig med enhetens övriga arbetsuppgifter och vid tillfälliga behov vara assistentresurs på övriga enheter inom LO-kansliet.
  • Du delar arbetarrörelsens värderingar och har goda kunskaper om fackföreningsrörelsens ideologi, arbetssätt och organisation.

Tjänsten är på heltid och anställningsformen är ett vikariat under perioden 6 augusti 2018 – 30 april 2019.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av enhetschef Christoffer Ahlqvist, tel 070–687 24 97.

Facklig kontaktperson för Handelsklubben är Therese Roselin Göthe, tel 070-560 26 27.

Välkommen med din ansökan till jennie.bjorsson@lo.se senast den 22 maj 2018.