Facket direkt facketdirekt.nu

LO söker digital redaktör

I rollen som digital redaktör befinner du dig i händelsernas centrum för LOs arbete. Tjänsten är placerad på enheten för kommunikation och ledningsstöd som består av 14 medarbetare. Du kommer att jobba nära LOs ledning i samarbete med dina kollegor som arbetar med såväl pressfrågor som digitala medier. Ansök senast den 7 maj 2018.

Som Sveriges största fackliga centralorganisation är tempot periodvis högt, och intresset kring LOs position i olika samhällsfrågor är stort. Det innebär att det krävs att du trivs med att arbeta strukturerat och effektivt med flera arbetsuppgifter parallellt. Tjänsten kan innebära arbete på obekväma arbetstider. Du har god bedömningsförmåga och fingertoppskänsla för politiska frågor.

Som digital redaktör är du en skicklig och snabb skribent, med vana att skapa intressanta texter. Du har också erfarenhet av att arbeta med sociala medier, och gärna av att producera digitalt innehåll som exempelvis delningsbilder och filmer. Du är en prestigelös lagspelare som vill vara med att utveckla LOs kommunikation.

Utbildning och erfarenhet

• Du har relevant högskoleutbildning gärna med fokus på media- och kommunikation, statskunskap, pedagogik eller motsvarande.
  • Du har erfarenhet av kommunikationsarbete, opinionsbildning samt av fackligt- och/eller politiskt arbete.
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift.
  • Du ska både kunna arbeta självständigt och samarbeta väl med dina kollegor både på enheten och inom övriga LO.
  • Du ska ha ett starkt intresse för samhällsfrågor och delar arbetarrörelsens värderingar.

Om tjänsten

Tjänsten är på heltid och anställningsformen är ett vikariat under perioden 1 juni 2018–28 februari 2019.

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Eric Sundström, enhetschef, eric.sundström@lo.se eller facklig kontaktperson Therese Roselin Göthe, therese.roselin-gothe@lo.se.

Välkommen med din ansökan till jennie.bjorsson@lo.se senast den 7 maj 2018. Vi kommer löpande under ansökningstiden att genomföra intervjuer.